God jul!

Hoppas ni har en riktigt mysigt jul hemma?!
Vi kommer att fira jul i två dagar då dom firar den 25e här.
Så jag, Fidde och Felsian firar julafton hemma med Mama Lea, hennes dotter Esta och hennes barnbarn. Vi ska bjuda på köttbullar, korv, ägghalvor, potatisgratäng och ris och kyckling, lite gott från båda världar!:) 
Vi har gett trä till Mama så dom kan börja på med taket till hennes nya hus och köpt en gris till henne då den förra blev stulen för ett tag sen, och även lite andra julklappar till henne och resten av familjen såklart!:)
Och imorgon firar vi jul med barnen på barnhemmet!
Jag har sytt julstrumpor till alla barnen, det va mitt lilla julprojekt!;)
Stormammorna på barnhemmet ska hjälpa oss att sätta upp dom på deras dörrar ikväll efter barnen har gått och lagt sig och lägga en liten gåva däri så får dom det imorgon på morgonen när dom vaknar.
Dom går till kyrkan på morgonen/förmiddagen och sen på kvällen kommer tomten! (fidde) och jag och Felisian och så äter vi god mat och firar jul ihop. Felisian ska även ta med sig sin dator så vi kan titta på Frozen tillsammans med barnen på kvällen!:) 

Barnen och jag har tillsammans hjälps åt att pynta vår fina julgran.
De har alla gjort varsin smällkaramell. I dom har vi lagt en liten godisbit men det vet dom inte om. Det får dom sen när vi kastar ut granen!:)

Och nu lagom till jul blev även vår fina gungställning klar! Barnen älskar det!

Tusen tack alla ni som bidragit och hjälpt oss att ge barnen en minnesvärd jul!:) 

God jul allesammans!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Katarina:

skriven

GOD JUL!!!
Va mysigt ni verkar ha det :).
Saknar er här.
Kram

Kommentera här: