1 års jubileum

Igår firade vi 1 års jubileum på barnhemmet.
Den 14 oktober 2013 öppnades CCY Tanzania orphanage i Bumilayinga och 14 barn flyttade in. Idag bor där 16 föräldralösa barn som nu har fått ett hem, en familj, mat och andra nödvändigheter.
Detta firade vi igårkväll med en gris, två kycklingar, soda och ris!
Dau och Alfred agerade kockar for kvällen och tillagade den goda maten.
Jag har fått äran att vara med från början, då Jessica och Linnea för ett år sen tog mig under sina vingar och lät mig få vara en del av detta fantastiska projekt.
Jag har fått se barnhemmet öppna och barnen flytta in. Jag fick t o m följa med och hämta två av barnen i deras dåvarande hem den dagen de skulle flytta in på barnhemmet.
Jag och fidde har även fått vara med och stötta ett barn med mjölkersättning, mat och andra nödvändigheter som förmodligen inte skulle ha klarat sig utan vår hjälp och se detta lilla livet utvecklas till en vacker hälsosam liten människa.
Jag har fått se dessa 16 föräldralösa barn utvecklas från rädda, osäkra, smutsiga, magra små liv till de glada valgödda, utåtriktade, roliga, busiga, vackra, underbara barn som de är idag, syskon som leker och tar hand om varandra.
och allt detta tack vare Jessica klinte och Linnea Öhman!
Tack vare er, dessa två eldsjälar som jag stolt kan kalla två av mina bästa vänner så har dessa 16 barn fått en framtid.
och det är även tack vare er som jag och fidde bor här i dag och får vara med och fira detta 1 års jubelium.
 
Ni gjorde det! Va stolta!
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer:

1 Emelie:

skriven

Helt fantastiskt!! 👏 jag blir så glad i själen när jag läser det, bli extra berörd när man har två egna barn här hemma 💛 NI är värda allt beröm och beundran! Kramar

2 Katarina:

skriven

Grattis!
till ett fantastiskt arbetet.

Kommentera här: