Beautiful Life

Tänk att vi bott här i Tanzania, Afrika i nästan 8 månader nu. 
Tiden flyger verkligen iväg!
Tänk att vi byggt ett hus här helt från grunden, jobbat med föräldralösa barn och gett dom kärlek och omvårdnad, hjälpt till att renovera ett barnhem och att färdigställa en skola samt hjälp både familjer i byarna och organisation med det vi har kunnat. 
Vi har bott i en lerhydda med halmtak, real african style! hos en afrikansk kvinna, som vi nu kallar mamma.
Vi har lärt oss att prata kiswahili och utvecklat ett starkt band med barnen och kvinnorna på barnhemmet och många andra här som nu blivit våra nära vänner, vår familj.

Tänk att vi bor i samma land som lejonkungen. Jag insåg inte hur häftigt vårt liv är förrän idag när jag kollade på lejonkungen och tänkte wow, vilken natur, vilka vackra djur. Dit hade jag velat åka!
Så kom jag på att jag bor ju redan här.
Jag bor ju faktiskt Afrika!
I landet med världens vackraste natur, med världens häftigaste djur. I ett land med masajer, gassande sol, majsfält och världens vackraste stjärnhimmel. 

Det är synd att man inte uppskattar och njuter av det fantastiska livet man lever när man är mitt i det utan att man inser först vad man upplevt, gjort och varit med om när det börja gå mot sitt slut. 
Jag önska man kunde leva mer i nuet och verkligen ta vara på varje ögonblick.
Jag vet att vi först kommer att inse och reflektera över allt vi gjort och varit med om när vi kommer tillbaka till Sverige och att vi då kommer vi att inse hur mkt vi kommer att sakna allt och alla här.
Men jag vet också att vi alltid har ett hem här, en familj att återvända till och att vi snart kommer tillbaka! 
 
 
Det är vår värld... en värld full av liv!
 
 
 
 

Kommentera här: