Hemlängtan

Jag vet inte ifall det är för att jag har varit sjuk eller för att det börja närma sig men jag längtar hem! Hem till Sverige!
Jag har sällan under alla mina tidigare resor längtat hem så detta är ganska nytt för mig.
Men kanske är det så att det helt enkelt varit lite för mkt på sistonne.
Jag saknar den svenska vården, svenska sjukhus och allt som hör det till. Det är något jag aldrig trodde att jag skulle säga då jag alltid klagar på vården hemma. Men man får verkligen perspektiv på saker och ting när man bor i olika länder. 

Jag saknar min mamma! För oavsett hur gammal man än blir så vill man alltid att ens mamma ska ta hand om en när man är sjuk.
Jag saknar mina vänner och min familj.

Jag saknar att va en i mängden, att inte bli uttitad och kallad musungo.
Mest av allt tror jag bara att jag saknar allt som detta landet inte har.
Allt som jag tycker är jobbigt här som ofta är så enkelt i Sverige.

Men snart kommer vi hem!:) Den 1 juni är hembiljetten bokad. Vi lämnar matanana den 24 maj och tar några dagar på Zanzibar innan vi beger oss hemåt.

Jag vet dock att när vi väl kommer hem så kommer jag sakna detta.
Landet, vårt hem, vår familj och våra vänner här. Enkelheten.
Och jag vet att jag kommer att bli påmind om allt som jag ogillar med Sverige. 
Men det är väl så att alla länder har sin charm och sina brister.

Jag önskar att man kunde ta det bästa från båda världar, helst av alla världar och sätta ihop det till ett enda stort land och samla alla man älskar på en och samma plats.

Men det är väl så när man valt denna livsstilen. Man saknar alltid någon och något.

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Saknar dig också, kram

2 emsan:

skriven

Jag tycker i alla fall att det ska bli riktigt roligt att ni kommer hem!! 😀

Kommentera här: