Då va det dags igen...

Här kommer en liten uppdatering.
 
Just nu befinner vi oss i Dar Es Salaam. Vi åkte hit igår då jag blivit sjuk...igen! 
Ingen som blir förvånad längre antar jag? Mitt immunförsvar suger helt enkelt! 
 
Denna gången började det med att jag helt plötsligt märkte att det uppkommit en böld i min ena armhåla.
Jag fick feber, ont i kroppen, lederna börjde värka och jag kände mig allmänt sjuk och trött.
Redan dagen efter så åkte vi till sjukhuset i mafinga och de sa att man får såna bölder pga av en bakterie och skickade hem mig med antibiotika.
Det är tydligen ganska vanligt med sånna här.
Killarna va och tittade förbi oss samma dag och de hade alla någon gång haft en sån böld på kroppen. De sa också samma sak som läkaren i mafinga, att det kommer från en bakterie och att det är vanligt att få feber, bli sjuk och att det gör jätte ont. De sa också att de brukar skära bort dom men läkaren i mafinga sa att det inte behövdes och jag ville helst undvika det. 
Jag åkte hem och vilade, började på min antibiotika kur men efter 5 dagars hade det inte blivit bättre, snarare värre. 
Den gjorde väldigt ont, blev röd och irriterad och blev större och större.  
Eftersom jag har en grundsjukdom som påverkar mitt immunförsvar så va vi alla överens om att det va säkrast för mig att åka till Dar för bättre sjukvård innan jag blir sämre. 
Så här är vi nu.
Läkaren har idag smörjt och lagt om det. Imorgon ska vi dit igen och se om vi kan ta bort den. 
Efter den är borttagen och det inte uppstår någon ytterligare infektion och en till antibiotika kur så ska jag förhoppningsvis va helt återställd.
 
Så vi hoppas kunna återvända till Matanana på tisdag! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Rune Lorentzson:

skriven

Hej på er . Hoppas det blir bra snart med Karro .Nu har jag börjat med månadsinbetalningarna som jag talade med Fredrik om. MVH Rune

Kommentera här: